It is false that ‘Quem’ magazine paid bail for Daniel Alves

It is false that ‘Quem’ magazine paid bail for Daniel Alves
It is false that ‘Quem’ magazine paid bail for Daniel Alves
-

What they are sharing: that the magazine Whofrom Grupo Globo, would have paid bail of 1 million euros for player Daniel Alves, convicted of rape, in exchange for an exclusive interview.

Estadão Verifica investigated and concluded that: it’s fake. The rumor was denied by the magazine and the player’s defense. Alves’ lawyer, Inés Guardiola Sánche, denied that the magazine paid the bail and said that the origin of the money was confidential. Daniel was convicted of rape in Spain and left the Brians 2 prison complex in Barcelona, ​​after paying around R$5.4 million to obtain provisional release.

The vehicle was falsely identified by journalist Marisa Martín Blázquez, from the Spanish broadcaster Telecinco, as responsible for paying for the player’s freedom Photograph: Reproduction/Instagram

Know more: In the program Fiestafrom the Spanish broadcaster Telecinco, presenter Marisa Blázquez stated that the magazine Who, from Grupo Globo, would have paid Daniel Alves’ bail in exchange for an exclusive interview. On the program, Marisa said: “It seems that the magazine, very well known in Brazil, the magazine Whobelonging to Grupo Globo, in exchange for a report being carried out at Daniel Alves’ house, would have advanced this 1 million in bail”.

In a note published by The globe, the magazine Who denied the allegation and informed that it does not pay for any report produced. The vehicle also clarified that it was not contacted by Marisa Blázquez, from the Spanish broadcaster, to confirm the veracity of the information. “We continue to believe that good journalism will never have room for paid reporting,” she informed Who.

To the Checks, the defense of player Daniel Alves denied that the bail had been paid for by the magazine. According to lawyer Inés Sánchez, the origin of the money that paid Alves’ bail is confidential. “It doesn’t matter to anyone how he got it, but this information is false,” Sánchez said.

How to deal with posts like this: High-profile cases, such as that of footballer Daniel Alves, who was convicted of rape in Spain and granted provisional release, are often the subject of rumors. Be wary of allegations that do not reveal a safe and reliable source, especially if the information was revealed exclusively. In the case of the video verified here, a search for the terms “revista Quem pai baile” will direct the user to the publication of the newspaper O Globo e do Fato or Fake, from g1, which denies the allegation.

The article is in Portuguese

Tags: false Quem magazine paid bail Daniel Alves

-

-

PREV Alan Neto, presenter of Trem Bala, dies aged 83