“Quem”, from Grupo Globo, denies having paid bail for Daniel Alves

“Quem”, from Grupo Globo, denies having paid bail for Daniel Alves
“Quem”, from Grupo Globo, denies having paid bail for Daniel Alves
-

Spanish magazine “Telecinco” says the magazine paid to have an exclusive interview with the player, convicted of rape

A magazine Who, from Grupo Globo, denied this Monday (April 1, 2024) having paid the bail of Brazilian football player Daniel Alves in exchange for an exclusive interview with the athlete, convicted of rape by the Spanish courts. He left prison in Catalonia on Monday (25 March) after paying €1 million (around R$5.4 million).

The information that the Brazilian publication had paid the former Barcelona player’s bail was given on Sunday (31 March) by journalist Marisa Martín Blázquez, on the program “Fiesta”, from Telecinco. “It seems that the magazine, very well known in Brazil, Quem magazine, belonging to Grupo Globo, in exchange for a report being carried out at Daniel Alves’ house, would have advanced this 1 million bonds”he stated.

In response, the magazine Who expressed himself saying that he does not pay for any reporting “given the journalistic nature” and who continue to believe that good journalism “there will never be room for paid reporting”. Furthermore, the magazine says that it was never contacted by the Spanish broadcaster.

Daniel Alves was convicted of sexual assault against a 23-year-old girl in December 2022, at the Sutton nightclub, in Barcelona.

The trial of the case, which ended on February 7, 2024, was carried out by the country’s Court of Justice. The conviction, therefore, was carried out on February 22 of the same year.

In addition to a 5-year probation sentence, the former player was also sentenced to stay away from the victim for 9 years and to pay compensation of €150 thousand (around R$804 thousand).

Read the full note below:

“Regarding the fake news that is being shared that Quem would have paid for the bail of the player Daniel Alves, we would like to clarify that it does not correspond to the truth and we do not pay for any report produced, given its journalistic nature”.

“We were also never approached by Marisa Martín Blázquez, from the Spanish TV program ‘Fiesta’, to confirm the veracity of the information. We continue to believe that good journalism will never have room for paid reporting.”


The article is in Portuguese

Tags: Quem Grupo Globo denies paid bail Daniel Alves

-

-

PREV Table tennis guarantees place in the regional phase of the Youth Games
NEXT Raul Gustavo hits an assistant in the face and is sent off in Corinthians’ defeat in the South American Championship | corinthians